YouTube Advertising
Dat YouTube de allergrootste videosite is kon je vast wel raden. Maar wist je ook dat YouTube, na Google, de grootste zoekmachine ter wereld is? Een goede reden om video marketing te gaan toevoegen aan je strategie. Bovendien kun je door YouTube advertising in te zetten je doelgroep zeer gericht bereiken.

Het is zoveel meer dan alleen maar even een filmpje online zetten
Drie vormen van YouTube advertising
De drie vormen van adverteren op YouTube zijn je vast al eens opgevallen.
- YouTube InStream-videoadvertenties
- YouTube InSearch videoadvertenties
- YouTube InDisplay videoadvertenties
YouTube InStream advertenties zijn de filmpjes die je ‘verplicht’ moet bekijken voordat je naar de video van je keus gaat. Vaak kun je echter al halverwege het filmpje doorklikken. Pas wanneer bezoekers jouw videoadvertentie voor minimaal 30 seconden bekijken betaal je voor de weergave.
YouTube InSearch advertenties kun je vergelijken met de advertenties die Google toont bovenaan de zoekpagina. Er wordt hier een preview, een stilstaand beeld van de video getoond. Het is mogelijk om targeting toe te passen op dit type YouTube Advertising.
YouTube InDisplay kan worden vergeleken met banner marketing via Google. Een videoadvertentie die relevant is voor de bezoeker wordt geplaatst op een zichtbare locatie op de webpagina. Je betaalt pas op het moment dat de advertentie bekeken wordt.

YouTube Marketing voor je bedrijf uitbesteden
Wij van Local Online Marketing bevelen YouTube Marketing sterk aan vanwege het grote bereik. Onze experts helpen je bij het creëren van een YouTube marketing strategie en stellen een plan op voor jouw YouTube Advertising campagne. Tussentijds doen we analyses om te zien waar we de campagne kunnen bijstellen om jouw resultaat effectief te verbeteren. Wil je weten hoe we jou kunnen helpen bij je YouTube optimalisatie? Neem gerust contact met ons op.
We willen graag kennis met je maken
We komen graag bij je langs voor een vrijblijvende kennismaking. Heb je vragen of wil je iets aan ons voorleggen? Bel dan gerust met een van onze experts of vul het contactformulier in.
